"Maar wat is cultuur uiteindelijk anders dan één lange communicatieketen?" (Barnabé Laye)
Wat heeft een professional nodig om intercultureel competent te zijn?
Welke invloed heeft zijn persoonlijke achtergrond op zijn omgang met en oordeel over mensen uit een andere cultuur of context?
Deze training maakt professionals bewuster van hun eigen aandeel in de communicatie met de ander, het aandeel van de ander en wat de invloed van de heersende beelden, eigen waarden/normen, betekenissen en opvattingen van de sociale omgeving op de communicatie met de ander is.
Daarnaast reikt de training Interculturele Communicatie u kennis en vaardigheden aan om op effectieve wijze te communiceren met 'de ander'. Om echt in gesprek te komen met 'de ander' zul je een open, nieuwsgierige en respectvolle houding aan moeten nemen, vragen durven stellen en moet je niet bang zijn voor de antwoorden die je krijgt. Het zijn niet de culturen die in gesprek zijn met elkaar, maar mensen.
De training is opgebouwd uit twee modules:
Module 1 Interculturele Communicatie
Module 2 In gesprek met de ander (met inzet trainingsacteur)
Het niveau van de training wordt afgestemd op de gesprekstechnieken die u nodig heeft in uw werk en de leerwensen van de deelnemers.
Tijdens de training worden onder andere korte instructiefilmpjes getoond, zodat de theorie op een aantrekkelijke en bondige wijze wordt overgedragen, waardoor er veel tijd is voor interactie, oefenen en reflecteren.
Ter voorbereiding krijgt u de digitale reader 'Gesprekstechnieken Interculturele Communicatie'' waarin een overzicht is opgenomen van de technieken en tools die ingezet kunnen worden door professionals in de communicatie.
Bedrijfsinformatie:
Kruijs Advies & Training
Bianca Kruijs
telefoon: 0628951965
mail: info@kruijstraining.nl
KVK: 24414073
BTW nr: NL002115572B55
Webdesign
Kruijs Advies & Training
@copyright2022
Zonder toestemming mogen er geen teksten worden overgenomen.